Az egészséges élethez vezető út

a személyre szabott életmód alapjai, és kialakításának lépései – személyre szabott életmód a 0 vércsoport típusú emberek számára – személyre szabott életmód az A vércsoport típusú emberek számára – személyre szabott életmód a B vércsoport típusú emberek számára – személyre szabott életmód az AB vércsoport típusú emberek számára

A személyre szabott életmód alapjai

Minden ember egyedi, és másként reagál az egyes táplálékokra, a betegségekre, a stresszre, és más személyiségjegyeket hordoz. Ennek megfelelően mindenki számára más-más út vezet az egészséghez. Kutatások igazolják, hogy a szervezet egyensúlya, harmóniája a vércsoport ismeretében érhető el.

A vércsoport diéta titka

A vércsoport típusának megfelelő étrend azon alapul, hogy mindenki képes elfogadni és optimálisan hasznosítani a sejtjei által genetikailag meghatározott táplálékot.

Új távlatokat nyit az orvoslásban a betegségek vércsoport szerinti vizsgálata. A rizikófaktorokat új összefüggésben lehet vizsgálni, számításba véve, hogy az embereknek különbözőek lehetnek az élettani folyamataik, és olyan gyógymódot választhatnak, ami a probléma gyökeréig hatol.

A vércsoport diéta egy hosszútávon alkalmazható program, mely gyökeresen megváltoztathatja az Ön életét. Komplex iránymutatást nyújt ahhoz, hogy kézbe vehesse életét, és pozitív irányba változtathasson rajta.

A vércsoport szerinti életmód az alábbi részekre terjed ki:

  • Megfelelő étrend kialakítása és követése
  • Ideális testsúly elérése és megtartása
  • Személyre szabott táplálék-kiegészítők alkalmazása
  • Stresszre adott válaszreakciók és kezelésük
  • Optimális mozgásformák
  • Emberi tulajdonságok mélyebb megismerése

Vegye figyelembe az egyediségét, hallgasson vércsoportjára!

Miért fontos a vércsoport szerinti életmód követése?>>

A személyre szabott életmód kialakításának lépései

Elég a következő lépéseket megtennie ahhoz, hogy egészséges, energikus, karcsú, fiatalos és kiegyensúlyozott legyen!

1. lépés: Határozza meg vércsoport típusát!

Megbízható vércsoport meghatározás 2 perc alatt, az otthon használható vércsoport teszttel>>

2. lépés: Ismerje meg a vércsoport diéta alapjait!

Mit tartalmaz az AB0 terv?>>

3. lépés: Tanulmányozza saját vércsoport típusának jellemzőit, rizikófaktorait, személyiségjegyeit!

Milyen sajátosságokat rejtenek a vércsoportok?>>

4. lépés: Alakítsa át életmódját (étrend, vitaminok, mozgásforma) vércsoport típusának megfelelően!

Személyre szabott életmódajánlások>>

Személyre szabott életmód a 0 vércsoport típusú emberek számára

A 0 vércsoportúak genetikai sajátossága, hogy intenzív fizikai aktivitásra, testedzésre, és különböző állati fehérjék fogyasztására van szükségük. A 0 vércsoportú emberek étrendje akkor lehet sikeres, ha rendszeresen fogyasztanak sovány húsokat, baromfit és halat, valamint csökkentik a gabonafélék, pékáruk, és a hüvelyesek fogyasztását. A 0 vércsoport típusúak számára ugyanis a glutén az elsődleges hizlaló faktor.

A következő táblázat segítséget nyújt a 0 vércsoportú emberek jellemzőinek áttekintésében, és a követendő életmód elsajátításában:

0 vércsoportú emberek jellemzői:

Erősségek
  • Erős emésztőrendszer
  • Erős immunrendszer
  • Fertőzések elleni természetes védelem
  • Hatékony metabolizmus (anyagcsere)
Gyengeségek
  • Intolerancia az új étrenddel és az új környezeti feltételekkel szemben
  • Túlzott immunrendszer aktivitás
Kockázatok
  • Véralvadási zavarok
  • Gyulladásos betegségek – elsősorban ízületi gyulladások
  • Pajzsmirigy alulműködése
  • Fekélyek
  • Allergiák
Étrendi profil
  • Magas fehérjetartalom
  • Hús, hal
  • Zöldségek, gyümölcsök
  • Korlátozott: gabonafélék, hüvelyesek
Fogyókúra
  • Kerülendő ételek: búzapehely, bab, lencse, káposzta, kelbimbó, karfiol, mustár
  • Fogyást elősegítő ételek: tengeri moszatok, tengeri hínár, tengeri halak, jódozott só, máj, vörös húsok, kelkáposzta, spenót, brokkoli
Táplálék-kiegészítők
  • B-vitamin
  • K-vitamin
  • Kalcium
  • Jód
  • Édesgyökér
  • Tengeri moszatok
Testedzés
  • Intenzív testedzés, mint például: aerobic, futás … stb.

 

Milyen személyiségjegyekkel rendelkeznek a 0 vércsoportú emberek?>>

A 0 vércsoportnak megfelelő étrendi tanácsok:

  • Sovány marhahúst, bárányt, pulykát, csirkét és halat bármilyen gyakran fogyaszthat, de ügyeljen az adagok nagyságára! Hetente több alkalommal fogyasszon kis- vagy közepes adagokban sovány húst!
  • Rendszeresen fogyasszon zsírosabb halat vagy olajos halkonzervet!
  • Korlátozza a tejtermékek fogyasztását!
  • Az olajok fontos tápanyagforrások és elősegíthetik a kiválasztást is. Az Ön szervezete számára különösen értékesek a következők: olíva- és a lenmagolaj.
  • A kiegészítő növényi fehérjék kiváló forrását kínálják a különböző magvak és a dió.
  • Nincs olyan gabonaféle, vagy száraztészta, amely jótékony hatású volna a 0 vércsoportúak számára. Így lehetőség szerint kerülje a búza alapú ételeket!
  • Nem ehet meg minden zöldséget válogatás nélkül! Ügyeljen arra, hogy mely zöldségek ajánlottak, és melyek kerülendők az Ön számára!
  • Csak korlátozott mennyiségben fogyasszon babféléket!
  • A gyümölcsök fontos rost-, vitamin- és ásványi anyag források az Ön számára.
  • A zöldséglevek fogyasztása lúgos tulajdonságuk miatt kedvezőbb, mint a gyümölcsleveké.
  • A megfelelő fűszerek kiválasztása javíthatja az emésztőrendszere és immunrendszere működését.
  • Kávé helyett fogyasszon zöld teát!
  • Két étkezés között fogyasszon jótékony hatású magvakat és aszalt gyümölcsöket!

A 0 vércsoportú embereknek az alábbi területeken van szükségük tápanyagpótlásra:

  • Az anyagcsere meggyorsítására
  • A véralvadási aktivitás fokozására
  • A gyulladások megelőzésére
  • A pajzsmirigyműködés stabilizálására

A 0 vércsoport és a stressz

A 0 vércsoportú emberek szervezete rögtön és fizikálisan válaszol a stresszhatásokra. A stressz az ő esetükben elsősorban az izmokat károsíthatja. A riasztójelzésre adott válasz intenzív fizikai energiák felszabadulásához vezet. A 0 vércsoportúak számára rendszeres, intenzív testedzés ajánlott, mely biztosítja az ideális testsúly megtartását, és az érzelmi egyensúly fenntartását.

Személyre szabott életmód az A vércsoport típusú emberek számára

Az A vércsoportú emberek számára a vegetáriánus étrend a legmegfelelőbb – ez a földműves őseik öröksége. Az A vércsoportúaknak különösen fontos, hogy az ételeket a lehető legtermészetesebb formában fogyasszák el. Az A vércsoportúak sajnos biológiailag fogékonyabban a szívbetegségekre, a rákos betegségekre és a cukorbetegségre, de nem szükségszerű, hogy ez legyen a végzetük. Ha jól használják ki a természet által kínált dolgokat, akkor elkerülhetik a rizikótényezőket. Az egészséges és alacsony zsírtartalmú ételek, valamint a zöldségek és gabonafélék széles körének fogyasztása ajánlott az A vércsoportúak számára.

A következő táblázat segítséget nyújt az A vércsoportú emberek jellemzőinek áttekintésében, és a követendő életmód elsajátításában:

Milyen személyiségjegyekkel rendelkeznek az A vércsoportú emberek?>>

Az A vércsoportnak megfelelő étrendi tanácsok:

Erősségek
  • Alkalmazkodás a megváltozott étrendhez és az új környezeti feltételekhez
  • Az immunrendszer jól hasznosítja a tápanyagokat
Gyengeségek
  • Érzékeny emésztőrendszer
  • Sebezhető, fertőzésekkel szemben nyitott immunrendszer
Kockázatok
  • Szívbetegségek
  • Rák
  • Vérszegénység
  • Májbetegségek
  • Epebetegségek
  • I. típusú cukorbetegség
Étrendi profil
  • Vegetáriánus étrend
  • Zöldségek
  • Tofu
  • Tengeri halak
  • Gabonafélék
  • Hüvelyesek
  • Gyümölcsök
Fogyókúra
  • Kerülendő ételek: hús, tejtermékek, limabab, búza
  • Fogyást elősegítő ételek: növényi olajok, szójaételek, zöldségek, ananász
Táplálék-kiegészítők
  • B12- vitamin
  • C- vitamin
  • E-vitamin
  • Folsav
  • Galagonya
  • Echinacea
  • Kvercetin
  •  Máriatövis
Testedzés
  • Nyugodt testedzés, mint például: jóga, tai chi … stb.

 

Milyen személyiségjegyekkel rendelkeznek az A vércsoportú emberek?>>

Az A vércsoportnak megfelelő étrendi tanácsok:

Lehetőség szerint fogyasszon minél kevesebb húsfélét! Ha mégis húst eszik, akkor válasszon a soványabbak közül, és lehetőleg roston süsse, vagy grillezze!

  • Korlátozza a csirke és pulyka húsok fogyasztását heti 2-3 alkalomra!
  • Tartózkodjon a sonka, kolbász vagy a felvágottak fogyasztásától!
  • Fehérjeszükségletét elsősorban szójatermékekből és tengeri ételekből fedezze!
  • Csak kis mennyiségben fogyasszon erjesztett tejterméket!
  • Kerülje a friss tejből készült termékeket!
  • Ajánlatos visszafognia a tojásfogyasztást!
  • Az A vércsoportúak szervezetének csak nagyon kis mennyiségű zsírra van szüksége, de napi egy evőkanál olívaolaj segítséget jelenthet az emésztésben és a kiválasztásban.
  • Számos magféle (tökmag, napraforgómag, mandula, dió, földimogyoró) kedvezően hat az A vércsoportúak szervezetére.
  • Az A vércsoportúaknak szükségük van a babfélékben és hüvelyesekben található növényi fehérjékre, mivel állati fehérjéket csak nagyon kis mennyiségben fogyaszthatnak.
  • Az A vércsoportúak szervezete általában jól reagál a gabonafélékre, így naponta többször is nyugodtan fogyaszthatják ezeket az ételeket. Lehetőleg teljes kiőrlésű gabonákat válasszon! Vezesse be étrendjébe a kölest, szójalisztet, a kukoricalisztet és a zabot!
  • A gabonafélék és száraztészták bőséges választéka áll az A vércsoportúak rendelkezésére. Válogasson kedvére, de ne vigye túlzásba a fogyasztásukat!
  • A zöldségek létfontosságúak, hiszen biztosítják a szükséges ásványi anyagokat, az enzimeket és az antioxidánsokat.
  • Egyen naponta háromszor gyümölcsöt! A gyümölcsökből inkább a lúgos jellegűeket részesítse előnyben, mert ezek ellensúlyozhatják az izmokban keletkezett savat!
  • Az A vércsoportúak számára a fűszerek többet jelentenek egyszerű ízfokozóknál, megfelelő kombinációban ugyanis erősítik az immunrendszert.
  • Igyon zöld teát immunrendszere egészségéért!
  • Fogyasszon A-provitaminban gazdag ételeket: sárgadinnyét, sárgarépát, spenótot, és brokkolit!

Az A vércsoportú embereknek az alábbi területeken van szükségük tápanyagpótlásra:

  • Az immunrendszer erősítésére
  • A rák ellen küzdő antioxidánsok pótlására
  • A fertőzések megelőzésére
  • A szív erősítésére
  • Az A vércsoport és a stressz
  • Az A vércsoportúak intellektuálisan reagálnak a stressz első fázisára. Az agyba kerülő adrenalin nyugtalanságot, ingerlékenységet és hiperaktivitást vált ki. Az immunrendszer hatékonysága csökken a stressz hatására. A stresszel szemben akkor veheti fel a harcot, ha sikerül elsajátítani nyugtató technikákat. A kulcs a lélek megnyugtatása, amely fizikai aktivitáson keresztül érhető el.

Személyre szabott életmód a B vércsoport típusú emberek számára

Az életerős B vércsoportúak igazi túlélők, akik a modern élet számos betegségével szemben ellenállóak. A vércsoport szerinti étrendet követő B vércsoportúak elkerülhetik a betegségeket, és hosszú, egészséges életet élhetnek. A B vércsoportúaknak ajánlott, kiegyensúlyozott étrend nagyon sokféle tápláló ételt tartalmaz. Ha karcsúak, és energikusak szeretnének lenni, akkor nem arra kell odafigyelniük, hogy mikor esznek, hanem arra, hogy mit.

A következő táblázat segítséget nyújt a B vércsoportú emberek jellemzőinek áttekintésében, és a követendő életmód elsajátításában:

Erősségek
  • Erős immunrendszer
  • Sokoldalú alkalmazkodás az új étrendhez és az új környezeti feltételekhez
  • Kiegyensúlyozott idegrendszer
Gyengeségek
  • Fogékonyság az autoimmun betegségekkel és a ritka vírusfertőzésekkel szemben
Kockázatok
  • I. típusú cukorbetegség
  • Krónikus fáradság
  • Autoimmun betegségek – lupus, sclerosis multiplex
Étrendi profil
  • Kiegyensúlyozott étrend
  • Húsfélék, kivéve csirke
  • Tejtermékek
  • Gabonafélék
  • Hüvelyesek
  • Zöldségek, gyümölcsök
Fogyókúra
  • Kerülendő ételek: kukorica, lencse, mogyoró, szezámmag, hajdina, búza
  • Fogyást elősegítő ételek: zöldségek, húsfélék (vadhús), tojás, alacsony zsírtartalmú tejtermékek, máj, édesgyökér tea
Táplálék-kiegészítők
  • Magnézium
  • Édesgyökér
  • Ginkgo
  • Lecitin
Testedzés
  • Mérsékelt testedzés, mint például: gyaloglás, kerékpározás, tenisz, úszás … stb.

 

Milyen személyiségjegyekkel rendelkeznek a B vércsoportú emberek?>>

A B vércsoportnak megfelelő étrendi tanácsok:

  • Hetente több alkalommal fogyasszon kis vagy közepes adagokban jó minőségű, sovány húst!
  • A húsok közül részesítse előnyben a bárány-, a birka-, vagy a nyúlhúst!
  • Rendszeresen fogyasszon tengeri halat!
  • Bármilyen tejterméket fogyaszthat.
  • A jobb emésztés és az egészséges kiválasztás céljából vezesse be étrendjébe az olívaolajat!
  • A magvak többsége nem ajánlott a B vércsoportúaknak, mert zavarják a inzulintermelést.
  • Csak néhány babfélét és hüvelyest fogyaszthat!
  • Amikor a B vércsoportúak szervezete egyensúlyban van, akkor a búza fogyasztása nem okozhat problémát. Kulcsfontosságú az egyensúly, melynek érdekében fogyasszon többféle gabonát!
  • Sok olyan tápláló zöldség van, amely kedvező hatású a B vércsoportúak számára.
  • A B vércsoportúak emésztőrendszere nagyon kiegyensúlyozott, egészséges sav-bázis szinttel. Ezért olyan gyümölcsöket is fogyaszthatnak, amelyek más vércsoportú emberek számára túlságosan savasak.
  • Nyugodtan fogyaszthatja a legtöbb zöldség- és gyümölcslevet.
  • A B vércsoportúaknál nem érvényesül a legtöbb gyógytea jótékony hatása.

A B vércsoportú embereknek az alábbi területeken van szükségük tápanyagpótlásra:

  • A kiegyensúlyozott étrend további finomítására
  • Az inzulin hatékonyságának javítására
  • A vírusok elleni immunitás fokozására
  • Az agyműködés javítására

A B vércsoport és a stressz

A B vércsoportúak általában nagyon jól reagálnak a stresszhelyzetekre, és könnyebben alkalmazkodnak a szokatlan környezethez is.

Személyre szabott életmód az AB vércsoport típusú emberek számára

Az AB vércsoport bizonyos értelemben az A és a B vércsoport sajátos ötvözete, hordozza mind az A, mind a B vércsoport sajátosságait. Az AB vércsoportúaknak több állati fehérjére van szükségük, mint az A vércsoportúaknak, de mértékkel szabad csak húst fogyasztaniuk, mert nincs elég gyomorsavuk a hatékony emésztéshez. Számukra fontos fehérjeforrások az olajos magvak, és a babfélék, előnyös bizonyos tejtermékek, és a tojás fogyasztása. Sokféle gabonatípus közül válogathatnak. Az AB vércsoportúaknak érdemes megismernie külön az A és a B vércsoport sajátosságait is annak érdekében, hogy optimálisan alakíthassák ki étrendjüket.

A következő táblázat segítséget nyújt az AB vércsoportú emberek jellemzőinek áttekintésében, és a követendő életmód elsajátításában:

Erősségek
  • Jól alkalmazkodik a modern körülményekhez
  • Nagyon toleráns immunrendszer
  • Egyesíti az A és a B vércsoport előnyeit
Gyengeségek
  •  Érzékeny emésztőrendszer
  • A túlzottan toleráns immunrendszer nyitott lehet a fertőzésekre
Kockázatok
  • Szívbetegségek
  • Rák
  • Vérszegénység
Étrendi profil
  • Vegyes étrend
  • Húsok
  • Tengeri halak
  • Tejtermékek
  • Tofu
  • Hüvelyesek
  • Gabonafélék
  • Zöldségek, gyümölcsök
Fogyókúra
  • Kerülendő ételek: vörös húsok, limabab, magvak, kukorica, hajdina
  • Fogyást elősegítő ételek: tofu, tengeri halak, tejtermékek, zöldségek, tengeri moszatok, tengeri hínár, ananász
Táplálék-kiegészítők
  • C-vitamin
  • Galagonya
  • Echinacea
  • Macskagyökér
  • Kvercetin
  • Máriatövis
Testedzés
  • Nyugodt testedzés (mint például: jóga, tai chi) mérsékelt testedzéssel (mint például: gyaloglás, kerékpározás, tenisz) kombinálva

 

Milyen személyiségjegyekkel rendelkeznek az AB vércsoportú emberek?>>

Az AB vércsoportnak megfelelő étrendi tanácsok:

  • A húsfogyasztás tekintetében az AB vércsoportúak az A és a B vércsoportúak jellemzőit egyaránt hordozzák. A gyakoriságra és az adagok nagyságára kell odafigyelnie!
  • Korlátozza a vörös hús, és kerülje a csirke fogyasztását!
  • Rendszeresen fogyasszon zsírosabb halat!
  • A tejtermékek jótékonyan hatnak az AB vércsoportúakra, különösen az erjesztett készítmények.
  • Fogyasszon sok tojást, mert az jó fehérjeforrás!
  • Inkább olívaolajat használjon állati zsírok, növényi zsírok és más növényi olajok helyett!
  • A magvakat csak kis mennyiségben és óvatosan fogyasszák!
  • A gabonafélék általában jó hatásúak, de ajánlatos a mennyiséget visszafogni.
  • Az AB vércsoportúak számára előnyösebb a több rizst és kevesebb tésztát tartalmazó étrend.
  • A friss zöldségek segíthetnek a rák és a szívbetegségek megelőzésében.
  • Az AB vércsoportúak többnyire a lúgosabb gyümölcsöket fogyaszthatják.
  • Fogyasszon A-provitaminban gazdag ételeket: sárgadinnyét, sárgarépát, spenótot, és brokkolit!

Az AB vércsoportú embereknek az alábbi területeken van szükségük tápanyagpótlásra:

  • Az immunrendszer erősítésére
  • A rák elleni hatékony antioxidánsok pótlására
  • A szív erősítésére

Az AB vércsoport és a stressz

Az AB vércsoportúak intellektuálisan reagálnak a stressz első fázisára. Az agyba kerülő adrenalin nyugtalanságot, ingerlékenységet és hiperaktivitást vált ki. Az immunrendszer hatékonysága csökken a stressz hatására. A stresszel szemben akkor veheti fel a harcot, ha sikerül elsajátítani nyugtató technikákat. A kulcs a lélek megnyugtatása, mely fizikai aktivitáson keresztül érhető el.